Gratis proefles

Samen trainen in de sportschool

Soms heb je nét even een extra duwtje in je rug nodig om te gaan sporten. Dit kan natuurlijk door middel van groepslessen of een personal trainer maar wat ook goed kan werken is om samen met een vriend, collega of andere kennis naar de sportschool te gaan. Zo motiveer je niet alleen jezelf maar ook jouw partner. Wij geven je graag drie duo-oefeningen die je samen met jouw maatje in de sportschool kunt uitvoeren! 

 

Buikspieren 

Naast een platte buik zijn sterke buikspieren ook belangrijk voor je hele lichaam. Bij alles wat je doet aan inspanning gebruik je namelijk je buikspieren. Let’s work that core met de high five plank! 

 

  • Ga tegenover elkaar in een voorligsteun met gestrekte armen staan en span je been-, bil- en buikspieren stevig aan.
  • Strek beiden dezelfde arm vooruit en geef elkaar, al steunend op de andere hand, een high five zonder deze stabiele houding kwijt te raken. 
  • Ga beiden weer terug naar de beginpositie en wissel van hand.  

 

Bil- en beenspieren 

Sterke bil- en beenspieren brengen veel voordelen met zich mee in het dagelijkse leven. Zo voorkom je blessures en pijnklachten in de onderrug, heup en knieën. Het enige wat je voor deze split squat oefening nodig hebt is een bal.  

 

  • Ga tegenover elkaar staan met hetzelfde been vooruit. Eén iemand van het duo heeft de bal vast, het gewicht hiervan kun je met elkaar afstemmen.
  • Zak vervolgens beiden tegelijk rustig naar beneden en kom langzaam weer omhoog. Zorg ervoor dat je rug ten alle tijden recht en gespannen 
  • Eenmaal omhoog gekomen geef je de bal aan elkaar over en zak je tegelijk weer naar beneden. Herhaal dit zo vaak nodig is. 

 

Arm-, rug- en borstspieren 

Ook de spieren uit het bovenlichaam verdienen hun aandacht. Met de dip it low oefening neem je bijna alle spieren uit je bovenlichaam mee. Hiervoor heb je naast je partner ook een bankje nodig.  

 

  • Eén persoon van het duo gaat op het bankje zitten en plaatst de handen naast de heupen met de vingers over de rand. 
  • De andere persoon pakt vervolgens de benen van degene op het bankje vast en houdt deze omhoog.
  • Het is nu aan de persoon op het bankje om langzaam door de armen te zakken en weer omhoog te komen. Let er samen goed op dat de hoek van de armen in een houding van 90 graden blijft gedurende de oefening. 
  • Wissel daarna van positie. 

 

Met wie zou jij graag willen sporten? We zien jou en je maatje graag in onze fitnessclub. Voor vragen of inspiratie voor andere oefeningen staan onze fitnesscoaches uiteraard voor je klaar!