Gratis proefles

5 tips voor een goede weerstand

Heb jij het gevoel dat je in de herfst- en wintermaanden een verlaagde weerstand hebt? Dan is het tijd om je afweersysteem een handje te helpen. Wij geven jou 5 tips die bijdragen aan het krijgen of behouden van een goede weerstand.

 

TIP 1. BEWEEG VOLDOENDE 

Voor het krijgen en behouden van een goede weerstand is beweging een ontzettend belangrijk onderdeel. Bij ons op de club kun je makkelijk in beweging komen en werken aan je afweersysteem. Sporten helpt tegen het afweren van de afvalstoffen en het verbeteren van je longconditie. Daarnaast is buitenlucht en buiten bewegen ook heel goed voor je mentale en fysieke gezondheid.

 

TIP 2. EET GEZOND!

Om je weerstand te verbeteren is het belangrijk om gezond te eten. Dit betekent voldoende vitamines en mineralen. Sla de hamburger eens over en let op een goed voedingspatroon waarin je vooral vitamine C meeneemt. Vitamine C heeft als functie het opnemen van ijzer en het in stand houden van de weerstand, hiermee draag je bij aan een gezonde levensstijl. Vitamine C zit voornamelijk in groenten, fruit en aardappelen. 

 

TIP 3: ZORG VOOR VOLDOENDE RUST

Het ontspannen is een ontzettend belangrijk onderdeel voor het opbouwen van een goede weerstand. Natuurlijk is voldoende bewegen al belangrijk, maar het nemen van voldoende rust is net zo belangrijk.

Vermoeidheid en stress hebben een negatieve werking op het afweersysteem. Als je uitgerust bent hebben virussen en ziektes minder kans om door te pakken. Voldoende nachtrust en ontspanning helpen hier heel goed bij.

 

TIP 4: DENK AAN DE HYGIËNE

Blijf alert op je hygiëne door regelmatig je handen te wassen met zeep. Bacteriën en virussen verspreiden zich niet alleen via de lucht maar zitten ook op oppervlaktes, zoals de trapleuning, deurknoppen en smartphones.

Op onze club houden wij zoveel mogelijk rekening met de hygiëne. Daarom vragen wij jou om na gebruik van een toestel, het apparaat schoon te maken.

 

TIP 5: DRINK VOLDOENDE WATER

Door voldoende water te drinken werk je aan het opbouwen van een verbeterde weerstand. Probeer dagelijks tussen de 1,5 tot 2 liter water te drinken. Water zorgt ervoor dat afvalstoffen worden afgevoerd en dat de voedingsstoffen op de juiste wijze naar de cellen wordt vervoerd. Met behulp van water versterken we ons afweersysteem.

 

Hoe zorg jij ervoor dat je in de herfst en winter een verhoogde weerstand hebt?

 

Laat het ons weten in een reactie onder onze social media bericht.

 

“De fijne sfeer in de clubs voelt als thuiskomen”

Irene Schouten
Lees verder