Zomeractie

Sport tot september gratis!

Twijfel je om te gaan sporten?
Dit is je kans! Schrijf je nu in
als nieuw lid en sport tot
september gratis!

Lees verder

Never skip legday

Je benen gebruik je bij zo’n beetje alles. In je benen bevinden zich dan ook de grootste spieren van je lichaam, namelijk de glutes, quads en hamstrings. Niet gek dus dat het belangrijk is om deze mee te nemen in je training. Maar waarom is het trainen van je benen dan zo belangrijk?

1. Je spiermassa neemt toe.
Het trainen van je benen stimuleert de aanmaak van testosteron en groeihormoon. Je spiermassa en spiergewicht neemt daarom het meest toe door de spiergroepen in je benen regelmatig te trainen. Bij vrouwen is de aanmaak van testosteron natuurlijk minder, daardoor zal de spieropbouw minder snel gaan maar is het trainen van je benen wel de ideale manier om sterker te worden en vet te verbranden.

2. Verbrand extra calorieën.
Je verbruikt met het trainen van je benen de meeste calorieën. Helemaal fijn als je doel is om af te vallen.

3. Je traint je hele lichaam!
Veel oefeningen voor het trainen van je benen trainen niet enkel je benen, maar je hele lichaam. Zo gebruik je ook je buikspieren en onderrug bij het doen van squats en deadlifts om het gewicht te stabiliseren.

4. Vergroot je doorzettingsvermogen.
Het trainen van je benen is zowel fysiek als mentaal erg zwaar. Daarom hebben sommigen de neiging deze training te skippen. Maar juist daarom zullen squats en deadlifts je helpen je doorzettingsvermogen te vergroten.

Wil je goede oefeningen om je benen te trainen? Vraag ernaar bij een van onze fitnesscoaches!

Gratis proefles