Leden voor leden actie

Hoeveel personen ga jij lid maken?

Twee keer prijs! Voor elk NIEUW Fitnessclub Nederland lid dat jij tussen 1 maart en 30 april  aanbrengt mag jij 1 maand GRATIS sporten. Daarbij ontvang je 50 extra fitpoints!

Lees verder

Sport & Voeding

Gezond en goed eten is voor iedereen belangrijk, maar de juiste voeding op het juiste moment kan er ook voor zorgen dat jouw sportdoelstellingen op een veel eenvoudigere manier worden behaald.

Welke voeding is het beste en voor welk moment?

 

Om te beginnen is regelmatig bewegen niet alleen van essentieel belang om je conditie bij te houden en overgewicht te voorkomen, maar ook om jezelf te beschermen tegen allerlei ziektes en aandoeningen. Het regelmatig bewegen gaat samen met gezond en gevarieerd eten en voldoende drinken, maar welke voeding is het beste voor welk moment?

 

Voordat je gaat sporten

De belangrijkste maaltijd van de dag is het ontbijt, het ontbijt mag je dus nooit overslaan. Het beste is om 1,5 tot 2 uur voor het sporten het ontbijt te nemen, een voorbeeld van een prima ontbijt dat je kunt nemen is een omelet met vlees, vis of groenten, of een kom met salade. Het is natuurlijk logisch dat je voor het sporten weer trek krijgt, neem dan een kleine snack die voor veel energie zorgt maar niet je maag vult. Een voorbeeld van zo’n snack is een speciale energierijke glutenreep die weinig suikers bevat, maar wel zeer rijk is aan vitamines en mineralen.

Tijdens het sporten

Tijdens het sporten is het belangrijk dat je vochtniveau voortdurend op pijl wordt gehouden. Het is daarom belangrijk om tijdens het sporten altijd een flesje water bij de hand te hebben. Door tijdens het sporten constant een klein slokje te nemen zorg je ervoor dat je vochtbalans op peil blijft.

Na het sporten

Na het sporten heeft je lichaam een extra eiwitbehoefte nodig, deze kun je aanvullen door meteen na het sporten een eiwitshakers te nemen. Een andere mogelijkheid om aan de eiwitbehoefte te komen is door een eiwitrijke smoothie te nemen en een omelet met groente en avocado te eten.

Conclusie

Je voedingspatroon is uiteindelijk heel belangrijk om jouw lichaam de juiste energie en bouwstoffen te geven. Deze heeft het lichaam namelijk nodig om te presteren en te herstellen.

Gratis proefles