Zomeractie

Sport tot september gratis!

Twijfel je om te gaan sporten?
Dit is je kans! Schrijf je nu in
als nieuw lid en sport tot
september gratis!

Lees verder

Klaar om jouw conditie te verbeteren?

Deze maand staat in het teken van de conditieweken. Vraag een fitheidstest aan bij een van de fitnesscoaches en test hoe het met jouw conditie staat. Is je conditie minder dan je zou willen? Vraag tips bij de fitnesscoaches of ga alvast zelf aan de slag met deze tips!

1. Bouw je conditie langzaam op
Het gaat je echt niet lukken om je conditie in 1 week te verbeteren. Sleep jezelf dus niet meteen 5 dagen naar de sportschool, maar begin rustig aan en laat je lichaam wennen aan het regelmatig sporten. Plan voor jezelf 2 vaste dagen in waarop je naar de sportschool gaat en houd die dagen ook vast.

2. Zoek een sportbuddy
Vind iemand om samen mee te sporten. Dan wordt het een stuk lastiger om die workout af te zeggen. Je laat elkaar toch niet alleen staan? Het werkt motiverend en je kunt elkaar uitdagen om tot het uiterste gaan.

3. Doe mee met groepslessen
Vind je het lastig om het fitnessen vol te houden? Doe mee met verschillende groepslessen, zoals een functionele training! Niet alleen goed voor je conditie, maar het werkt ook super motiverend door de gespecialiseerde instructeurs. Zij dagen jou wel uit tot het uiterste te gaan. Zoek uit welke les jij het leukste vindt en wat het beste bij jou past. 

4. Denk ook om je voeding
Een goede conditie heeft niet alleen te maken met uithoudingsvermogen, maar over je algehele fitheid. Daar hoort ook zeker een gezond voedingspatroon bij. Zorg ervoor dat je de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt, zeker als je zwaar gaat sporten is dit belangrijk!

5. Verspreid je trainingen over de week
Door je trainingen over de week te verspreiden geef je jouw lichaam rust om te herstellen. Zo kun je bij je volgende training weer het maximale geven. Dit werkt beter dan dat je op dinsdag- en woensdagavond sport en de rest van de week niks doet.

6.Doe aan intervaltrainingen
Dit zijn trainingen waarbij je korte maar krachtige momenten van inspanning afwisselt met kortere momenten van ontspanning. Dit heeft niet alleen als voordeel dat je jouw uithoudingsvermogen verbeterd, maar het kost ook nog eens minder tijd, het zorgt voor meer spieropbouw en meer vetverlies.

Doe na 6 weken nog eens de fitheidstest en test of jouw conditie inderdaad is verbeterd. Succes!