Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We helpen je graag verder. Hieronder vind je onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. 

  • Algemene vragen

    Wat zijn de openingstijden van de fitnessclubs?

    Openingstijden fitnessclubs

    Elke fitnessclub heeft eigen openingstijden. Bekijk de openingstijden op de pagina van jouw club.

    Ga naar jouw club         

         

    Feestdagen

    Tijdens feestdagen gelden er afwijkende openingstijden. Dit tonen we dan op de pagina van jouw club. Bekijk de openingstijden op de feestdagen in onderstaand overzicht:

    Bekijk overzicht

     

    Openingstijden wellness

    De wellness in verschillende fitnessclubs kan afwijkende openingstijden hebben. Informeer hiernaar in jouw fitnessclub.

    Welke huisregels gelden er in de fitnessclubs?

    Om het sporten voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken gelden er in onze fitnessclubs bepaalde huisregels. 

    • In de fitnessruimte mag gesport worden vanaf 14 jaar. Tot 16 jaar is dit onder begeleiding van een volwassene. 
    • Gewichten, halters en andere materialen dienen na gebruik weer opgeruimd te worden.
    • Ieder fitnesslid dient een handdoek mee te brengen om toestellen mee af te dekken.
    • In de fitnessruimte is het dragen van schone sportkleding en binnenschoeisel verplicht. We verzoeken onze leden om zich aan de kledingvoorschriften te houden: voor mannen geldt dat ze geen shirt zonder mouwen mogen dragen, vrouwen mogen geen top dragen waarbij de buik bloot is. 
    • Jassen en tassen dienen in de kleedruimte/kluisjes opgeborgen te worden.
    • Er mag niet met een hoofddeksel getraind worden.
    • Ieder fitnesslid dient de toestellen die hij/zij gebruikt heeft, schoon te maken.
    • Er mag in de ruimte niet mobiel gebeld worden.
    • Roken in de ruimte is niet toegestaan.
    • Huisdieren zijn niet toegestaan.
    • Het is niet toegestaan zelf meegenomen etenswaren te nuttigen.
    • De directie is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies, ongevallen in en om het pand of voor schade aan voertuigen.

    Mag ik als lid een keer iemand (niet-lid) gratis meenemen om samen mee te sporten?

    Dat mag zeker! Als je iemand wilt meenemen kan deze persoon zich aanmelden voor een gratis proefles, of je kunt contact opnemen met je club om dit door te geven.

    Kan ik mijn abonnement delen met een vriend/vriendin of familielid?

    Bij ons zijn abonnementen persoonsgebonden en je kunt deze dus niet met iemand delen. 

    Wat kan ik allemaal zelf regelen in de app?

    In onze Fitnessclub Nederland app kun je veel zaken eenvoudig zelf regelen, zoals:

    • Jouw Fitnessclub Nederland pas op jouw smartphone of smartwatch installeren, zodat je gemakkelijk via jouw Apple Wallet of Google Wallet kunt inchecken. Voor meer informatie klik hier
    • Inschrijven voor een groepsles
    • Je fitpoints bijhouden en inruilen
    • Reserveren voor de zonnebank en racketsportbanen
    • Je abonnement wijzigen of tijdelijk stop zetten
    • Je facturen bekijken

    Download de Fitnessclub Nederland App

    Google Play Store (Android) Apple App Store 

    Hoe kom ik de club binnen?

    Als lid kun je de club binnenkomen door jouw bandje/pasje te scannen bij het incheckpoortje dat zich bij de ingang bevindt. Ook is het mogelijk om met jouw smartphone of smartwatch in te checken via Apple Wallet of Google Wallet (afhankelijk van welk device je gebruikt). Meer weten over hoe dit werkt? Klik op onderstaande knop!

    Meer informatie

  • Abonnementen

    Welke abonnementsvormen zijn er?

    We bieden verschillende soorten abonnementen aan. Onze fitnessabonnementen hebben een minimale duur van 3 maanden of 1 jaar, afhankelijk van de gekozen abonnementsduur. De faciliteiten en prijzen van de abonnementen verschillen per fitnessclub. Benieuwd welk abonnement met bijbehorend tarief voor jou geschikt is?

    Ga naar abonnementen

    Kan ik mijn abonnement tussentijds pauzeren?

    Kun je tijdelijk niet komen sporten door bijvoorbeeld een blessure of vakantie? Geen probleem! Met een jaarabonnement kun je gebruik maken van de tijdelijke stop. Heb je geen jaarabonnement en wil je toch een tijdelijk stop aanvragen? Dit kan je eenvoudig zelf wijzigen in de Fitnessclub Nederland app. Een tijdelijke stop kun je 2x per jaar aanvragen met een maximum van 6 maanden.

    Download de Fitnessclub Nederland App

    Google Play Store (Android) Apple App Store 

    Een jaarabonnement gaat na 12 betaalde maanden over op een onbeperkt lidmaatschap met een opzegtermijn van 1 maand. Het recht op de tijdelijke stop vervalt daarmee automatisch. Voor behoud van dit recht, na 12 betaalde maanden, kan het lid opnieuw een jaarabonnement aanschaffen. Voor meer informatie hierover verwijzen we je door naar de algemene voorwaarden

    Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

    We zien je natuurlijk niet graag vertrekken, maar weet je zeker dat je niet meer wilt sporten bij onze Fitnessclub? Je kunt je abonnement dan opzeggen door te het contactformulier in te vullen van jouw Fitnessclub. Na afloop van de abonnementsduur kun je je abonnement maandelijks opzeggen. 

    Ga naar jouw club 

    Welke voorwaarden gelden er bij het aangaan van een abonnement?

    Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?

    Het lidmaatschap geldt voor een periode van 3 maanden of 1 jaar afhankelijk van de gekozen abonnementsduur. Hierna wordt automatisch stilzwijgend verlengd, hier hoef je dus niets voor te doen. Je kunt vanaf dan ook maandelijks opzeggen.

  • Faciliteiten

    Kan ik gebruik maken van persoonlijke begeleiding?

    Bij Fitnessclub Nederland staat jouw sportsucces centraal, en dat is waar onze persoonlijke begeleiding om draait. We begrijpen dat iedereen unieke fitnessdoelen en behoeften heeft, of je nu net begint of al een ervaren sporter bent. Daarom bieden wij persoonlijke begeleiding op maat, zodat jij het maximale uit de fitnessclub kunt halen. We starten met een gratis fitheidstest en begeleiden je zo naar jouw doelen.

    Ontdek meer over persoonlijke begeleiding

    Wil je intensievere begeleiding en gebruik maken van een personal trainer?

    Bij al onze Fitnessclubs is een personal trainer aangesloten. Je kunt deze service bij hun afnemen, wij brengen je graag in contact!

    Welke faciliteiten zijn er in de fitnessclub? (kleedkamers, douches, kluisjes, horeca)

    De faciliteiten per club zijn verschillend, maar alle clubs beschikken over gescheiden kleedkamers met douches en kluisjes. Daarnaast hebben sommige clubs horeca, gratis koffie en thee, sauna, etc. Ontdek de faciliteiten van jouw club op de clubpagina:

    Ga naar jouw club

    Welke wellnessfaciliteiten bieden de fitnessclubs?

    Onze wellnessmogelijkheden bieden de ideale plek om tot rust te komen na een intensieve training. Geniet van onze sauna, de zonnebank of de stoomcabine om je spieren te ontspannen en even helemaal tot rust te komen. Het aanbod wellness verschilt per club.

    Ontdek de wellness op jouw club

    Welke groepslessen zijn er?

    Bij ons staat sporten niet alleen voor fysieke activiteit, maar ook voor plezier, sociale interactie en gezamenlijke motivatie. Dit alles komt samen in onze groepslessen. Ons brede aanbod aan groepslessen biedt voor ieder wat wils, of je nu een ervaren sporter bent of net begint met sporten. Ons aanbod groepslessen verschilt per fitnessclub.

    Ontdek de groepslessen bij jouw club

    Moet ik me inschrijven voor groepslessen, en hoe?

    Ja, inschrijven voor groepslessen is verplicht. Je kunt je inschrijven voor een groepsles via de Fitnessclub Nederland app. 

    Download de Fitnessclub Nederland App

    Google Play Store (Android) Apple App Store 

  • Overige

    Ik heb me ingeschreven als lid, wat nu?

    Wat leuk, welkom bij onze Fitnessclub. We zullen telefonisch contact met je opnemen om een eerste sportafspraak in te plannen!

    Ik heb een goed idee/suggestie, waar kan ik deze kwijt?

    Wat leuk! We staan altijd open voor nieuwe ideeën en suggesties. Je kunt deze met ons delen via het contactformulier van jouw club. 

    Ga naar jouw club

    Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

    We vinden het vervelend dat je iets niet prettig hebt ervaren en helpen je graag verder. Je kunt je klacht indienen via het contactformulier van jouw club.

    Ga naar jouw club

  • Algemene vragen
  • Abonnementen
  • Faciliteiten
  • Overige

Wat zijn de openingstijden van de fitnessclubs?

Openingstijden fitnessclubs

Elke fitnessclub heeft eigen openingstijden. Bekijk de openingstijden op de pagina van jouw club.

Ga naar jouw club         

     

Feestdagen

Tijdens feestdagen gelden er afwijkende openingstijden. Dit tonen we dan op de pagina van jouw club. Bekijk de openingstijden op de feestdagen in onderstaand overzicht:

Bekijk overzicht

 

Openingstijden wellness

De wellness in verschillende fitnessclubs kan afwijkende openingstijden hebben. Informeer hiernaar in jouw fitnessclub.

Welke huisregels gelden er in de fitnessclubs?

Om het sporten voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken gelden er in onze fitnessclubs bepaalde huisregels. 

  • In de fitnessruimte mag gesport worden vanaf 14 jaar. Tot 16 jaar is dit onder begeleiding van een volwassene. 
  • Gewichten, halters en andere materialen dienen na gebruik weer opgeruimd te worden.
  • Ieder fitnesslid dient een handdoek mee te brengen om toestellen mee af te dekken.
  • In de fitnessruimte is het dragen van schone sportkleding en binnenschoeisel verplicht. We verzoeken onze leden om zich aan de kledingvoorschriften te houden: voor mannen geldt dat ze geen shirt zonder mouwen mogen dragen, vrouwen mogen geen top dragen waarbij de buik bloot is. 
  • Jassen en tassen dienen in de kleedruimte/kluisjes opgeborgen te worden.
  • Er mag niet met een hoofddeksel getraind worden.
  • Ieder fitnesslid dient de toestellen die hij/zij gebruikt heeft, schoon te maken.
  • Er mag in de ruimte niet mobiel gebeld worden.
  • Roken in de ruimte is niet toegestaan.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan.
  • Het is niet toegestaan zelf meegenomen etenswaren te nuttigen.
  • De directie is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies, ongevallen in en om het pand of voor schade aan voertuigen.

Mag ik als lid een keer iemand (niet-lid) gratis meenemen om samen mee te sporten?

Dat mag zeker! Als je iemand wilt meenemen kan deze persoon zich aanmelden voor een gratis proefles, of je kunt contact opnemen met je club om dit door te geven.

Kan ik mijn abonnement delen met een vriend/vriendin of familielid?

Bij ons zijn abonnementen persoonsgebonden en je kunt deze dus niet met iemand delen. 

Wat kan ik allemaal zelf regelen in de app?

In onze Fitnessclub Nederland app kun je veel zaken eenvoudig zelf regelen, zoals:

  • Jouw Fitnessclub Nederland pas op jouw smartphone of smartwatch installeren, zodat je gemakkelijk via jouw Apple Wallet of Google Wallet kunt inchecken. Voor meer informatie klik hier
  • Inschrijven voor een groepsles
  • Je fitpoints bijhouden en inruilen
  • Reserveren voor de zonnebank en racketsportbanen
  • Je abonnement wijzigen of tijdelijk stop zetten
  • Je facturen bekijken

Download de Fitnessclub Nederland App

Google Play Store (Android) Apple App Store 

Hoe kom ik de club binnen?

Als lid kun je de club binnenkomen door jouw bandje/pasje te scannen bij het incheckpoortje dat zich bij de ingang bevindt. Ook is het mogelijk om met jouw smartphone of smartwatch in te checken via Apple Wallet of Google Wallet (afhankelijk van welk device je gebruikt). Meer weten over hoe dit werkt? Klik op onderstaande knop!

Meer informatie

Welke abonnementsvormen zijn er?

We bieden verschillende soorten abonnementen aan. Onze fitnessabonnementen hebben een minimale duur van 3 maanden of 1 jaar, afhankelijk van de gekozen abonnementsduur. De faciliteiten en prijzen van de abonnementen verschillen per fitnessclub. Benieuwd welk abonnement met bijbehorend tarief voor jou geschikt is?

Ga naar abonnementen

Kan ik mijn abonnement tussentijds pauzeren?

Kun je tijdelijk niet komen sporten door bijvoorbeeld een blessure of vakantie? Geen probleem! Met een jaarabonnement kun je gebruik maken van de tijdelijke stop. Heb je geen jaarabonnement en wil je toch een tijdelijk stop aanvragen? Dit kan je eenvoudig zelf wijzigen in de Fitnessclub Nederland app. Een tijdelijke stop kun je 2x per jaar aanvragen met een maximum van 6 maanden.

Download de Fitnessclub Nederland App

Google Play Store (Android) Apple App Store 

Een jaarabonnement gaat na 12 betaalde maanden over op een onbeperkt lidmaatschap met een opzegtermijn van 1 maand. Het recht op de tijdelijke stop vervalt daarmee automatisch. Voor behoud van dit recht, na 12 betaalde maanden, kan het lid opnieuw een jaarabonnement aanschaffen. Voor meer informatie hierover verwijzen we je door naar de algemene voorwaarden

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

We zien je natuurlijk niet graag vertrekken, maar weet je zeker dat je niet meer wilt sporten bij onze Fitnessclub? Je kunt je abonnement dan opzeggen door te het contactformulier in te vullen van jouw Fitnessclub. Na afloop van de abonnementsduur kun je je abonnement maandelijks opzeggen. 

Ga naar jouw club 

Welke voorwaarden gelden er bij het aangaan van een abonnement?

Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?

Het lidmaatschap geldt voor een periode van 3 maanden of 1 jaar afhankelijk van de gekozen abonnementsduur. Hierna wordt automatisch stilzwijgend verlengd, hier hoef je dus niets voor te doen. Je kunt vanaf dan ook maandelijks opzeggen.

Kan ik gebruik maken van persoonlijke begeleiding?

Bij Fitnessclub Nederland staat jouw sportsucces centraal, en dat is waar onze persoonlijke begeleiding om draait. We begrijpen dat iedereen unieke fitnessdoelen en behoeften heeft, of je nu net begint of al een ervaren sporter bent. Daarom bieden wij persoonlijke begeleiding op maat, zodat jij het maximale uit de fitnessclub kunt halen. We starten met een gratis fitheidstest en begeleiden je zo naar jouw doelen.

Ontdek meer over persoonlijke begeleiding

Wil je intensievere begeleiding en gebruik maken van een personal trainer?

Bij al onze Fitnessclubs is een personal trainer aangesloten. Je kunt deze service bij hun afnemen, wij brengen je graag in contact!

Welke faciliteiten zijn er in de fitnessclub? (kleedkamers, douches, kluisjes, horeca)

De faciliteiten per club zijn verschillend, maar alle clubs beschikken over gescheiden kleedkamers met douches en kluisjes. Daarnaast hebben sommige clubs horeca, gratis koffie en thee, sauna, etc. Ontdek de faciliteiten van jouw club op de clubpagina:

Ga naar jouw club

Welke wellnessfaciliteiten bieden de fitnessclubs?

Onze wellnessmogelijkheden bieden de ideale plek om tot rust te komen na een intensieve training. Geniet van onze sauna, de zonnebank of de stoomcabine om je spieren te ontspannen en even helemaal tot rust te komen. Het aanbod wellness verschilt per club.

Ontdek de wellness op jouw club

Welke groepslessen zijn er?

Bij ons staat sporten niet alleen voor fysieke activiteit, maar ook voor plezier, sociale interactie en gezamenlijke motivatie. Dit alles komt samen in onze groepslessen. Ons brede aanbod aan groepslessen biedt voor ieder wat wils, of je nu een ervaren sporter bent of net begint met sporten. Ons aanbod groepslessen verschilt per fitnessclub.

Ontdek de groepslessen bij jouw club

Moet ik me inschrijven voor groepslessen, en hoe?

Ja, inschrijven voor groepslessen is verplicht. Je kunt je inschrijven voor een groepsles via de Fitnessclub Nederland app. 

Download de Fitnessclub Nederland App

Google Play Store (Android) Apple App Store 

Ik heb me ingeschreven als lid, wat nu?

Wat leuk, welkom bij onze Fitnessclub. We zullen telefonisch contact met je opnemen om een eerste sportafspraak in te plannen!

Ik heb een goed idee/suggestie, waar kan ik deze kwijt?

Wat leuk! We staan altijd open voor nieuwe ideeën en suggesties. Je kunt deze met ons delen via het contactformulier van jouw club. 

Ga naar jouw club

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

We vinden het vervelend dat je iets niet prettig hebt ervaren en helpen je graag verder. Je kunt je klacht indienen via het contactformulier van jouw club.

Ga naar jouw club

Vraag niet gevonden?

Neem contact met ons op