Yin Yoga

Bewust worden van de waarde van inspanning en ontspanning? Doe mee met Yin Yoga!

Bij Yin Yoga doen we 3 tot 5 minuten durende grondposes waarbij de spieren ontspannen blijven. Hiermee werken we aan meer bewegelijkheid in het bindweefsel, de gewrichten, pezen, banden en stimuleren we de doorstroming van meridianen en organen. Door de spieren (Yang Weefsel) te ontspannen komt er lichte druk te staan op de hardere stuggere weefsels in het lichaam (Yin weefsels). Hierdoor verbeterd de doorbloeding en daarmee de conditie van deze weefsels. De mobiliteit en kracht van de gewrichten verbeterd hierdoor waardoor de spieren beter ondersteund worden in hun werking. Het lichaam gaat hierdoor soepeler en krachtiger aanvoelen.

Doordat je de Yin Yoga poses langer vasthoudt, heb je meer tijd om je lichaam te voelen en dieper te ontspannen in de houdingen. Vaak is dit de uitdaging, omdat je hoofd dan geneigd is om te gaan denken.

Tijdens de Yin houdingen oefen je om uit je hoofd terug in je lijf te gaan en te observeren wat er van binnen gebeurt. Waar we in het dagelijks leven juist meer yang georiënteerd bezig zijn, herstellen we door yin yoga de natuurlijke balans in het lichaam.

Je gebruikt je lijf niet om in een houding te komen, je gebruikt de houding om je lijf beter te voelen.

Lesrooster