Gratis proefles

Irene Schouten

Sinds halverwege juli van dit jaar zijn wij trotse sponsor van Irene Schouten. Wekelijks houdt zij je op de hoogte van haar reis naar de kwalificatiewedstrijden plaats voor de Olympische Spelen van 2018 in het Zuid-Koreaanse Pyeongchang. Wij spraken even met Irene om erachter te komen wie zij nou eigenlijk is en wat zij het fijnste vindt aan sporten bij Fitnessclub Nederland.

Wie is irene schouten?

Irene Schouten is geboren op 21 juni 1992 in Andijk en is een Nederlandse schaatsster die zowel op de langebaan (en dan met name alround) als op de marathon en de inline-skates actief is. Sinds 2015 traint Irene bij Jillert Anema voor de ploeg Clafis. Op 18 januari werd Irene Nederlands Kampioen Mass-start. Momenteel bereidt Irene zich voor op de Olympische Spelen van 2018 in het Zuid-Koreaanse Pyeongchang.

 

Waarom sport je hier graag?

Het materiaal is super. Goede service en wat ik ook vaak belangrijk vind, dat de sportschool schoon is. Dat is bij Fitnessclub Nederland zeker het geval.

 

Wat zijn voor jou de voordelen van Fitnessclub Nederland?

Meerdere vestigingen. Ik ben vaak onderweg en het is fijn om te weten dat het op een andere vestiging ook goed voor elkaar is. Qua materiaal, service en hygiene.

 

Welke spiergroepen train je?

Vooral mijn benen. Die gebruik ik tijdens het schaatsen het meest. quadriceps, hamstrings en kuiten.

 

Hoe lang duurt jouw workout?

Vaak een niet langer dan een uur.

 

Welke apparatuur gebruik je?

Vooral de squatrek. Boxen om sprongen op te doen en soms nog de legpress

 

Wat doe je aan ontspanning na het sporten?

Na de krachttraining die ik doe, ben ik vaak helemaal gesloopt. Vind ik het lekker om na mijn maaltijd te gaan slapen (herstel ik sneller voor de middag training) of 's avonds lekker een serie kijken.

 

Wat eet en drink je na een workout?

Water! Maar ik plan mijn training vaak zo dat ik vlak daarna lunch of dineer. Een goede maaltijd met vooral eiwitten en koolhydraten. Als Lunch eet ik bijvoorbeeld 2 bruine broodjes met 2 eitjes en avocado. Als diner kies ik vaak voor een stukje vis zoals zalm met rijst en groente.